SOS ciclistes

SOS és el nom amb el qual es designa el senyal de socors en el codi Morse. I últimament, jo no pararia d’enviar senyals de socors. De fet, estava escrivint una altra entrada que espero no trigar a publicar, quan he començat aquesta. Encara no sé com anomenaré l’entrada que escrivia, però serà alguna cosa de l’estil SOS nens o SOS adolescents.
Què està passant a la nostra societat? Com pot ser tan pervers, tan retorçat, tan dolent, tan… l’ésser humà? Aviso que el tema em té molt sensibilitzada i possiblement acabi no escrivint de la millor manera, amb alguna paraula fora de to.

Avui hem anat a passejar per la muntanya, als peus de Montserrat, per la vora del riu. Feia un matí molt bonic, assolellat, tranquil. Un aire suau acompanyava la nostra passejada i la nostra conversa. I molts ciclistes amunt i avall eren part també d’aquesta passejada. I no m’han molestat. Al contrari! M’han fet tenir esperances que encara hi ha gent (molta!) que respecta i gaudeix de la natura. Que és amable i saluda amb un “bon dia!” quan et creues amb ells. Que gaudeix amb família i amics fent esport. Ja us he dit que últimament he observat tants comportaments que m’han fet posar les mans al cap, que havia començat a perdre les esperances en el futur de la societat. Pot ser és que ara, sent mare, sóc més conscient que vull un ambient saagradable feliç per la meva filla. I m’importa, i molt, el que veig al meu voltant.

Un cop acabada la passejada jo he tornat cap Olesa amb la Carla en cotxe i el David, corrents per la muntanya (com no!). I tornant per la carretera, més ciclistes! Tothom gaudint dels espais, sigui de la muntanya o de l’asfalt.

db
I parlant de bicis… ja esteu a punt per la Cronoescalada Puigventós 2015? Aquest any, el 31 de maig

Vist així, sembla fantàstic. Però per desgràcia, no és tot tan bonic. Mentre jo gaudeixo veient altra gent gaudir de la natura com jo, hi ha qui es dedica a posar trampes als ciclistes. Jo no m’ho podia creure quan ho vaig llegir a les notícies. Trampes???? Doncs si! Claus per punxar rodes, cables col·locats entre els arbres… tot per evitar que ciclistes passin per determinats camins. I aquestes trampes, lluny de només causar problemes molestos als ciclistes, són molt perilloses i en alguns casos han provocat lesions molt greus. A mi no m’entra al cap com algú pot ser tan pervers (aquí diria alguna cosa més forta!) per fer alguna cosa així. Fins i tot, si els ciclistes no actuen correctament i passen per propietats privades, això no és motiu per fer una barbaritat així. “De veritat que el teu tros de terra val tan o més que la integritat i la vida d’una persona, que l’única intenció que té és gaudir de la natura i l’aire lliure?” No et dic on et fotria els claus jo!

I per altra banda hi ha els conductors que perdonen la vida als ciclistes que van per la carretera. Si, són els energúmens que avancen als ciclistes deixant un pam entre cotxe i bicicleta i que quan estan a la seva alçada, els dediquen una mirada perdonavides i algun insult. Quina pena que em fan! Pobres amargats! Ells, asseguts al volant del seu cotxe faran tard a aquell dinar familiar per culpa d’uns ciclistes que han decidit posar-se a la carretera per amargar-li la vida. “Serà que no hi ha muntanya!”- diran. Possiblement, si fas aquest comentari no sabràs que existeixen bicis de muntanya i bicis de carretera. I possiblement no recordis que en el codi de circulació diu molt clarament que has de respectar la distància amb el ciclista. Però què t’importa això a tu si et creus l’amo i senyor de la carretera? Aixeca el cul del sofà i/o del cotxe, deixa de mirar aquests programes que tan mal han fet i fan i surt a moure’t i a respirar aire fresc. Segur que ho veus tot molt més clar!

I a tu, estimat ciclista, dir-te que vigilis molt i que, com diu un fragment de la Passió “Perdona’ls que no saben el que es fan”.

Anuncis

Deixa un comentari

