Indonèsia, el paradís perfecte per a desconnectar de tesi

L’agost de 2012 ens vam escapar a Indonèsia, l’arxipèlag de mil i una illes per gaudir, tant de la tranquil·litat del mar, com d’alguna excursió per algun dels volcans actius.
Jo no demanava gran cosa al país, només que em permetés desconnectar de la tesi: al juliol vaig entregar la tesi, i a finals de setembre l’havia de defensar. I vaig dir-li al David, no puc estar dos mesos donant voltes a una presentació, necessito una pausa. Dit i fet, vam fer les maletes i cap a Indonèsia s’ha dit!

I com sempre, us diré que tres setmanes es van fer curtes. Hi ha una infinitat de coses, illes i llocs on anar i el transport no sempre és fàcil. Vaig demanar al David que els primers dies fossin de relax. Així doncs, després d’una nit horrorosa a Jakarta, vam volar cap a Denpasar (Bali) per anar a Canggu, molt a prop de Kuta. Gaudium de la lectura, la tranquil·litat, la posta de sol al Pura Luhur Tanah Lot…

Relax a Canggu, no sé si és el paradís, però s’hi està molt bé!
Pura Luhur Tanah Lot

La propera parada és Ubud, a l’interior de l’illa de Bali. Visitem el Pura Kebo Edan (Monkey forest) i fem una llarga caminada pels voltants

Al Monkey Forest

L’endemà lloguem una moto (50.000 IDR/dia) i anem a fer vista per temples. És l’opció més ràpida per moure’ns per l’illa, tot i que no tenim massa clar si és la més adient. El primer temple que visitem és el Candi Goa Gajah (la cova de l’elefant). La ruta amb moto ens porta a temples preciosos. Parem a un temple petit: Pura Kebo Edan i, tot seguit, agafem la carretera direcció Tampaksining per visitar el temple Gunung Kawi.  Finalment, anem a Pura Tirtha Empul.

Visitem temples impressionants! Ens encanta el “no tenir pressa”

Dos dies més tard decidim anar cap a una illa perduda. La Marta i l’Ivan ens van recomanar anar a Seraya per a trobar relax absolut, la definició d’illa deserta. Així que, després d’un vol fins a Flores i un vaixellet d’una hora, arribem a l’illa solitària, on passarem 3 nits. Només hi ha quatre casetes de fusta petites que són habitacions dels que anem a petar aquí i un “bar” on menjarem aquests dies. Ja sabrem què fer?

Aterrats!
Doncs mai havia sigut el nostre ideal de paradís la platja… però això ens comença a agradar. I quina riquesa d’aigües, corall i peixos de tot tipus, per tot arreu!

Tres dies increïbles. Sorpresos que la platja i la immensitat del mar, tot i fer-nos sentir més respecte que llibertat, poden ser tan sorprenents com la muntanya. El dia de marxar veiem la sortida del sol des del nostre bungalou, esmorzem i agafem el vaixell fins Labuan Bajo. A la tarda agafarem el vaixell de Perama que ens farà la ruta: L.Bajo-Rinca-Moyo Island-Keramat Island- L.Lombok.

Bon dia sol!
Illa de Rinca
A Rinca hi habiten uns 1200 dracs de Komodo. Fem una excursió per veure’ls en el seu estat “salvatge”: les femelles estan fent els nius!

Després del “creueret”, amb molt de mar, animals, aventures amb el vaixell “cutre”, tornem a Bali, concretament a Padangbai. En principi només hi volem dormir una nit, però com que ens agrada, ens hi quedem dues. Fem submarinisme, platgeta (snorkel!) i més visites a temples. A prop del Mont Agung hi trobem el temple Hindú més important de Bali, el qual està format per uns 22 temples petits amb un de principal, el Pura Besakih. Després passem un dia a Kuta i el següent, el fem de trajecte.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
A Padangbai fem submarinisme

La propera parada és per a fer una excursió des de Cemoro Lawang a un dels volcans actius, el Gnung Bromo (2.329 m). Quin viatge tan llarg! Però l’excursió ens agrada. Això si, està ple de turistes… locals, però turistes!
I s’acaba el viatge, així que la ruta continua cap a Yogyakarta per a visitar dos dels temples més importants d’Indonèsia.

De camí al volcà
El Bromo fa “xup xup”

Després de veure com es fan els “batik” continuem la ruta a Prambanan, temple Hindu dedicat a Brahma, Vishnu i Shiva. I un cop acabada la visita, ens dirigim al Candi (o Temple) Borobudur, el monument budista més gran del món, a 40 km de Yogyakarta. Està format per diferents pisos i amb més de 500 estàtues de Buda.

Borobudur
El David i jo a Borobudur
Prambanan

I el viatge arriba al seu final amb la sensació d’haver descansat, i alhora, haver fet un munt de coses, conegut gent, “d’aquí i d’allà”, una cultura, unes tradicions… Vaja, que com tot viatge, ens fa créixer una miqueta més i, sobretot, estimar encara més aquest món. Indonèsia és enorme i nosaltres hem vist una part petita. I ens ha agradat molt! Així, doncs, recomanable al 100%. Això si, a diferència d’altres païssos asiàtics, compte! que la mobilitat no és “tan fàcil”.

Somriures que queden grabats
Escrivint el diari de viatge