Praga, desconnexió al cor d’Europa

Amb l’excusa de fer servir una Smart Box que ens va regalar la família Vergara-Foster, el cap de setmana passat vam anar a visitar Praga. I ens ha encantat!
El primer que vam decidir quan organitzàvem l’escapada va ser, “com anar-hi”??. Doncs amb cotxe, que no està tan lluny! A més, així podem fer una nit a Dresden que ens han dit que és molt bonic. I és ben cert, Dresden queda pendent per a fer una escapada més llarga, perquè no ens la vam acabar amb el dia que hi vam passar i no serà perquè no vam caminar…

El símbol de Dresden, la Frauenkirche

Divendres al matí vam fer una última passejada per la ciutat (ràpida) i tot seguit, vam fer camí cap a Praga, que està a unes dues horetes en cotxe. Perfecte! just per a fer el check-in a l’hotel, sortir a fer un tomb i dinar. La primera impressió de Praga és de ciutat medieval, amb totes les torres, ponts, la part antiga… i de fred, molt fred!

Passegem per la ciutat vella i creuem el pont d’en Carles (Karluv Most), el més antic de la ciutat, construït per Carles IV. Cal organitzar bé l’agenda per a poder veure el màxim de coses, però disfrutant, sense pressa.

Dissabte fa molt bon dia, fred però amb un sol radiant, així que anem cap al mirador de Petrin. Però decidim fer algun geocaching de camí. De fet, teníem una missió important, deixar al Pauli a una caixeta de Praga. I no podem triar millor caixeta (la número 100 que fem!) que una que simula una caseta d’ocells i amb unes vistes espectaculars de la ciutat.  I quina sorpresa quan l’obrim i trobem un altre objecte viatjador: una moneda de l’amor que ha deixat una parella d’alemanys que es casa l’estiu que ve i que vol que la moneda viatgi arreu fins alguns dies abans del casament, llavors volen que la moneda torni cap a Alemanya! Doncs ens l’emportem i la farem voltar una mica.

En Pauli ja té casa i nosaltres ens emportem la moneda de l’amor

Al migdia anem cap a la zona del castell, que és el monument cultural i històric nacional més important. De fet, no és un castell com a tal, sinó un conjunt de palaus, edificis religiosos, administratius… amb estils arquitectònics molt variats.

Catedral de Praga (Chrám svatého Víta o Katedrála Svatého Víta)

La cultura culinària de Praga es veu influenciada per la cuina alemanya, austríaca i húngara principalment. El David va menjar Goulash, que és com carn estofada i jo vaig menjar ànec amb una mena de pa tipus nyoqui (dumplings). A més, també vam gaudir dels dolços i xocolata desfeta o cafè que ens servien per recuperar forces i escalfar-nos una mica!

I per últim, us deixo amb unes vistes panoràmiques de la ciutat. Recomanable 100%, queda dit!

Vistes de Praga des del mirador