Uganda, les muntanyes de la Lluna… de mel!

L’agost de 2010, després d’haver gaudit d’un dels dies més divertits i emocionants de les nostres vides, preparàvem les maletes per a marxar cap a Uganda. Quina emoció! Era el primer viatge que féiem amb agència i no sabíem com aniria, perquè quan viatgem som bastant independents i ens agrada fer la nostra. Com serà el guia? I la resta de companys? Doncs finalment va ser espectacular! El guia, els companys de viatge, el país, l’aventura… Uganda ens va regalar grans moments. Així doncs, us puc recomanar l’agència amb la qual vam anar, per si decidiu fer un viatge, en especial a l’Àfrica, perquè ens va encantar: http://www.terresllunyanes.com

La paraula que ens va acabar de convèncer per anar a Uganda va ser “goril·les”. Sí, “veureu goril·les de muntanya”, ens va dir el Jordi de l’agència. I no només això, sinó que també veureu lleons, elefants, ximpanzés… tots ells en estat pur, lliures. Coneixereu algunes tribus i veureu paisatges increïbles. Decidit! Aquest és el nostre viatge.

41342_428060457669_7307531_n
Un goril·la de muntanya. Un dels moments més especials que he viscut mai!

El resum del viatge és el següent:

Dia 1: Barcelona-Entebbe-Kampala
Primera nit a Uganda, concretament a Kampala, ben a prop del Llac Victòria.

Dia 2: Kampala-Sipi Falls
Sortim de Kampala amb el camió en direcció a la zona del Mont Elgon (un volcà ja extingit) i passant per Jinja.

47333_427971892669_6565891_n
La nostra suit nupcial no podia ser més romàntica

Dia 3: Sipi Falls
Avui toca fer un petit trekking per anar fins a les Sipi Falls. Gaudim de la passejada, el paisatge i la companyia. Dormim en tendes de campanya.

Dia 4: Sipi Falls-Moroto
Continuem el viatge cap al nord, passant molt a prop de Kenya. El nostre guia, Manu, sap moltes coses dels animals i ens fa unes classes magistrals d’ornitologia. Entrem a la zona dels Karamoja.

Dia 5: Moroto-Karamoja-Kidepo NP
Conèixer els Karamoja fa respecte en un inici. Tot el que sabem d’entrada és que són els últims guerrers nòmades i que són durs, han sobreviscut durant molts segles diverses adversitats i l’afluència de turistes no és habitual.
Finalment arribem al Parc Nacional de Kidepo Valley.

Dia 6: Kidepo Valley National Park
Safari pel parc nacional on viuen més de 80 espècies de mamífers: hienes, elefants, lleons… i com no, moltes, moltíssimes espècies d’aus. El lloc del campament és immillorable. Plantem les tendes allà al mig, al voltant d’una foguera. Penso que no he estat a cap zona del planeta que m’hagi transmès una sensació igual, d’estar en mig del no-res, però alhora, envoltada de tanta vida! És un dels parcs naturals de tota Àfrica amb menys afluència turística i, no sé ben bé si és per aquest motiu o no, però veure un animal salvatge en estat tan pur, tan viu, tan lliure… et transmet una energia que és molt difícil explicar amb paraules.
I sens dubte, passem la nit més especial de tot el viatge. I puc dir que una de les nits més especials de la meva vida. Només 6 dies i hem connectat de manera espectacular amb tot el grup (Anabel, Eulàlia, Jordi, Manuela, Miguelón, Aro, Héctor, Rey y Reina, Gemma i el Manu guia)! Des de Sipi Falls que estem jugant a un joc, “l’assassí”, i ens ho passem genial.  Bé, això i les cançonetes que li cantem al Manu (pobre!). Però no em desvio del tema: aquesta nit és MOLT ESPECIAL. És una nit fosca, mai he vist un cel tan estrellat com el de Kidepo, apareix “O bruxio” i ens fa una “queimada”. BRUTAL! Ens dóna la sensació de ser les persones més afortunades… i tot, a la nit del nostre 10è aniversari.

47972_1574605802526_5355654_n
Família d’elefants
46787_1574604402491_7877148_n
Parada per observar el paisatge

Dia 7: Kidepo NP-Acholi
El dia d’avui és per a conèixer als Acholi, fills de Jok (Déu) i la Terra. Als Acholi els encanta ballar i, a part d’ensenyar-nos uns quants balls, nosaltres decidim ensenyar-los el ball del comiat de solters que també vam ballar al casament amb els convidats! Ens ho passem genial!

Dia 8: Acholi-Gulu
Ruta pel nord d’Uganda fins a arribar a Gulu, terra del principal dirigent del Lord’s Resistance Army, que com a principal objectiu tenia establir un govern teocràtic a Uganda.

Dia 9: Gulu-Murchison Falls National Park
Murchison Falls NP és conegut com el parc nacional de les cascades de Victòria del Nil, un dels rius més importants de la història de la humanitat.

Dia 10: Murchison Falls NP
Safari pel parc. Després naveguem pel riu i gaudim del bany dels hipopòtams i dels cocodrils del Nil.

Dia 11: Murchison Falls NP-Fort Portal
Avui fem ruta cap al sud, direcció a les muntanyes Ruwenzori o de la Lluna. Segons la història, on es va localitzar el naixement del Nil.

Dia 12: Kibale Forest NP
Petit trekking per a veure als ximpanzés en llibertat. No només això, sinó que també gaudim dels Blue Monkeys, els Colobus, Baboons, un munt d’aus…

Dia 13: Jibale NP – Queen Elizabeth NP
A Queen Elizabeth ens espera un Tended Camp. Genial per a descansar una mica millor! Però el millor són la quantitat d’animals que veurem.

Dia 14: Queen Elizabeth NP
A crits de “dónde estan los leones, los leones dónde estan!?” sortim a realitzar el safari. Finalment els veiem. M’hauria quedat tot el dia observant-los, quina mirada. Deu ser que connectem, al ser jo lleó de signe zodiacal. Qui sap!

47890_1574603242462_2486243_n
Quina força i energia em transmet veure, per primera vegada a la meva vida, un lleó en llibertat

Dia 15: Queen Elizabeth NP – Impenetrable Bosc Bwinfi
Sortirem molt aviat per anar cap a la zona d’Ishasha encara en l’interior del QENP, al sud d’aquest parc solen veure’s els lleons grimpadors descansant en les branques dels enormes arbres d’aquesta zona del parc. Ruta cap a la zona de Bwindi on trobarem l’Impenetrable bosc, nom que de veritat fa honor a aquesta paraula perquè, sol amb arribar fins aquí i veure aquest espectacular paisatge penses, com serà possible veure l’endemà els mítics Goril·les de Muntanya. A la tarda temps per visitar el petit poble de Bwindi amb els seus amigables habitants. Nit en campament. Nota: aquestes nits o les de QENP dormirem en Tended Camp.

Dia 16: Bwindi Impenetrable… trekking per veure Goril·les!
És en aquestes muntanyes on viuen més de la meitat de la població mundial de goril·les. Necessitem bastantes hores de trekking per a què, finalment, el ranger que ens acompanya ens digui que deixem les motxilles al terra i, sense fer soroll i sent respectuosos, ens acostem: tenim a la família de mofletes allà al davant. Impressionant! Que l’esquena platejada et miri sense deixar de controlar la família, veure com tranquil·lament fan la seva vida…i de sobte entens com en som de propers a aquests animals. Quines mans, quins ulls, quina expressió facial! Una hora dura la trobada amb aquests animals tan fascinants. Un dia per no oblidar, se’m posa la pell de gallina quan escric aquestes línies i penso en la màgia d’aquell moment.

48031_428059807669_5933269_n
Minuts abans de trbar-nos “cara a cara” amb la família de goril·les

Dia 17: Bwindi – Lake Bunyoni
Anem una mica més al sud, quasi amb frontera a Rwanda. Anem a parar a un racó petit però idíl·lic, el llac Bunyoni. Ens instal·lem a les cabanetes i prenem alguna cosa al bar, i passegem.

Dia 18: Lake Bunyoni
Avui naveguem per les aigües del Bunyoni, amb una sortida en caiacs per conèixer i explorar les illes, els mercats locals que se celebren en diferents racons del llac…Riem molt! També fem una passejada per un poblet de la vora, i juguem amb uns nens. Llegim, ens banyem al llac…

Dia 19: Lake Bunyoni – Lake Mburo
Sortida cap a la zona del llac Mburo, un lloc encantador.

Dia 20: Lake Mburo
Sortida en safari pel parc: la sabana, les muntanyes i el llac esquitxen de diferents paisatges la nostra visita.

Dia 21: Lake Mburo – Kampala
Ruta de tornada cap a Kampala.

Dia 22: Kampala
Dia per conèixer una bonica ciutat africana. Fem quatre compres, voltem pels mercats…

Dia 23: Entebbe – Barcelona
I amb la maleta plena d’emocions i vivències, tornem cap a casa.